jueves, 25 de marzo de 2021

PRÁCTICA 2.1 MANDAR UN MENSAJE A LA CONSOLA

En esta práctica si pulsamos el pulsador tiene que salir en el monitor serial "presionado" y si no lo estamos pulsando tiene que poner "no presionado".

Código:

/*

  Blink

  Turns on an LED on for one second, then off for one second, repeatedly.

 

  This example code is in the public domain.

 */

 

// Pin 13 has an LED connected on most Arduino boards.

// give it a name:

int led = 13;

int led1 = 2;

// the setup routine runs once when you press reset:

void setup() {                

  // initialize the digital pin as an output.

  pinMode(led, OUTPUT); 

  pinMode(led1, INPUT);  
  Serial.begin(9600);
}



// the loop routine runs over and over again forever:

void loop() {

  if ( digitalRead(led1) ==HIGH){

    digitalWrite (led,HIGH) ;
    Serial.println("PRESIONADO");
    delay(100);
  }

  else {

    digitalWrite (led,LOW);
Serial.println("NO PRESIONADO");
  delay(100);
  }

}